کلینیک لی‌لی رز طزری

برداشتن زگیل های تناسلی با دستگاه کوتر چگونه انجام می شود؟

برداشتن زگیل های تناسلی با دستگاه کوتر چگونه انجام می شود؟

برداشتن زگیل های تناسلی با دستگاه کوتر چگونه انجام می شود؟

زگیل های تناسلی یکی از شایع ترین بیماری های مقاربتی و بیماری های زنان است که توسط ویروس HPV ایجاد می شود. این زگیل ها معمولاً در ناحیه تناسلی، مقعد یا دهان ظاهر می شوند و می توانند از نظر اندازه، شکل و رنگ متفاوت باشند. زگیل های تناسلی معمولاً علائم خاصی ندارند، اما در برخی موارد می توانند باعث خارش، سوزش یا خونریزی شوند. درمان زگیل های تناسلی معمولاً شامل برداشتن آنها است. یکی از روش های برداشتن زگیل های تناسلی، استفاده از دستگاه کوتر است. دستگاه کوتر یک ابزار پزشکی است که از جریان برق برای برش یا سوزاندن بافت استفاده می کند. در این مقاله دکتر لی لی رز طزری به بررسی نحوه برداشتن زگیل های تناسلی با دستگاه کوتر می پردازد. بنابراین توصیه می شود که این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

 

نحوه برداشتن زگیل های تناسلی با دستگاه کوتر چگونه است؟

درمان و برداشتن زگیل های تناسلی با دستگاه کوتر دارای چند مرحله است که به شرح زیر هستند:

  • قبل از انجام هرکاری بهترین دکتر زنان در تهران ناحیه تناسلی را معاینه تا نوع زگیل های تناسلی را شناسایی کند.
  • در مرحله بعد پزشک برای برداشتن زگیل با دستگاه کوتر، ناحیه مورد نظر را با استفاده از بی حسی موضعی سر می کند.
  • پس از بی حس شدن ناحیه تناسلی، پزشک از دستگاه کوتر برای برداشتن زگیل ها استفاده می کند. او با این دستگاه زگیل ها را یکی یکی می سوزاند تا از گسترش آنها جلوگیری کند.
  • در مرحله آخر نیز پزشک محل درمان شده را پانسمان می کند.

 

به طور کلی برداشتن زگیل تناسلی و درمان بیماری های زنان با دستگاه کوتر توسط بهترین دکتر زنان و بارداری در تهران با مراحل فوق انجام می شود.

مزایا برداشتن زگیل های تناسلی با دستگاه کوتر

این روش مزیت های زیادی دارد که یکی از مهم ترین این مزایا موثر بودن در از بین بردن زگیل ها است. بیماران که مبتلا به ویروس HPV  هستند، معمولا نگران این موضوع می باشد که آیا این زیگیل ها از بین می روند یا خیر؟ خوشبختانه دستگاه کوتر می تواند زگیل های تناسلی را به طور کامل از بین ببرد. بنابراین روش مناسبی برای درمان زیگیل های تناسلی به شمار می رود.

سرعت و سهولت انجام

برداشتن زگیل های تناسلی با دستگاه کوتر معمولاً در عرض چند دقیقه انجام می شود. زیرا این روش یک عمل سرپایی است که نیازی به بستری شدن ندارد. در این روش همانطور که پیش تر ذکر شد، پزشک از بی حس کننده موضعی برای بی حس کردن ناحیه اطراف زگیل ها استفاده می کند. پس از بی حس شدن ناحیه، پزشک از دستگاه کوتر برای برش یا سوزاندن زگیل ها استفاده می کند. در نهایت، پزشک زگیل های برداشته شده را از بین می برد.

سرعت و سهولت انجام این روش به عوامل مختلفی مانند تعداد و اندازه زگیل ها بستگی دارد. در صورتی که تعداد زگیل ها کم باشد و اندازه آنها کوچک باشد، این روش می تواند در عرض چند دقیقه انجام شود. اما در صورتی که تعداد زگیل ها زیاد باشد یا اندازه آنها بزرگ باشد، ممکن است این روش کمی طولانی تر شود.

به طور کلی درمان زگیل های تناسلی با دستگاه کوتر روشی ایمن و موثر برای از بین بردن زگیل ها است که نسبت به روش های درمانی دیگر مزیت های بیشتری دارد.

احساس نکردن درد توسط بیمار

قبل از برداشتن زگیل ها از بی حس کننده موضعی استفاده می شود. بنابراین درد ناشی از این روش معمولاً خفیف است. بنابراین این روش برای بسیاری از بیماران که آستانه درد کمی دارند، مزیت مهمی محسوب می شود. زیرا بیمار در طی برداشتن زگیل های تناسلی درد زیادی احساس نمی کند و راحت تر می تواند جلسات درمانی بیماری های زنان را تحمل کند.

معایب درمان زگیل های تناسلی با دستگاه کوتر

در بخش قبلی از مزایای این روش درمانی آگاه شدید. بهتر است بدانید که این روش در کنار مزایا از معایب کمی نیز برخوردار است. به طور مثال یکی از مهم ترین این معایب احتمال ایجاد زخم یا خونریزی است. در برخی موارد، برداشتن زگیل ها با دستگاه کوتر ممکن است باعث ایجاد زخم شود. البته این زخم ها معمولاً کوچک و سطحی هستند و به مرور زمان بهبود می یابند. اما از نظر بسیاری از بیماران این مورد جزو معایب این روش به شمار می رود.

 

همچنین در برخی موارد، درمان بیماری های زنان و برداشتن زگیل ها با دستگاه کوتر ممکن است باعث خونریزی شود. این خونریزی نیز معمولاً خفیف و موقتی است و به راحتی قابل کنترل است. به طور کلی درمان با استفاده از دستگاه کوتر روش مناسبی برای رفع زگیل های تناسلی است.

نکات مراقبتی بعد از برداشتن زگیل های تناسلی با دستگاه کوتر

پس از درمان بیماری های زنان و رفع زیگیل های تناسلی با دستگاه کوتر بهتر است که بیماران به نکاتی توجه داشته باشند. یکی از مهم ترین این نکات تمیز نگه داشتن محل درمان شده است. توصیه می شود که بیماران ناحیه تناسلی را با آب و صابون ملایم بشویند و سپس محل مرطوب را به خوبی خشک کنند. بهتر است که از استفاده از صابون های معطر یا محصولات بهداشتی حاوی عطردار خودداری شود.

مورد دیگر نپوشیدن لباس زیر تنگ است. لباس زیر تنگ می تواند باعث تحریک ناحیه تناسلی شود. بنابراین بهتر است که پس از درمان با دستگاه کوتر از لباس زیرهای گشاد و نخی استفاده شود. همچنین توصیه می شود که تا زمانی که زخم ها به طور کامل بهبود نیافته اند، بیماران از شنا کردن در استخر خودداری کنند. برقراری رابطه جنسی نیز بهتر است که پس از درمان کامل صورت گیرد.

کلام آخر

یکی از بیماری های زنان یا مردان که برای بسیاری از افراد نگران کننده می باشد، زگیل های تناسلی است. این بیماری در صورتی که درمان نشود، عوارض جبران ناپذیری دارد. اما خوشبختانه پزشکانی همچون دکتر لی لی رز طزری با چکاپ دوره ای زنان و روش هایی همچون استفاده از دستگاه کوتر می توانند این زگیل ها را از بین ببرند. در این مقاله روش های انجام درمان این بیماری با استفاده از دستگاه کوتر به همراه مزایا و معایب آن شرح داده شد. امیدواریم که این مطلب مفید واقع شود.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

برداشتن زگیل های تناسلی با دستگاه (کوتر)

برداشتن زگیل تناسلی به وسیله دستگاه کوتردر کلینیک رز طزری، به صورت یک روش جراحی انجام می شود که از آن برای حذف زگیل های تناسلی استفاده می کنند.

در این روش، معمولا بعد از محلول کردن منطقه تحت تاثیر با انواع مواد ضدعفونی کننده، برای برداشتن زگیل های تناسلی با دستگاه (کوتر) در بدن اقدام می کنند.

در این روش، با استفاده از

  • انرژی حرارتی

ایجاد شده توسط دستگاه کوتر، خون رسانی در زگیل تناسلی قطع شده و زگیل برداشته می شود.

این روش برای درمان زگیل تناسلی با دستگاه موثر است و می تواند به صورت تخصصی توسط پزشکان کلینیک طزری انجام شود.

کوتریزاسیون چیست ؟

کوتریزاسیون که یک روش درمانی است در آن با استفاده از حرارت و برش به منظور خاتمه دادن به عروق یا بافت های غیر طبیعی در بدن، استفاده می شود.

این روش معمولا در روش های جراحی و درمانی برای کنترل

  • خون ریزی
  • کاهش عروق بالقوه
  • برداشتن زگیل ها

استفاده می شود.

استفاده از کوتریزاسیون ممکن است موقتا

  • سوزش
  • التهاب

را در ناحیه مورد نظر ایجاد کند؛ اما بسته به نوع کوتریزاسیون و منطقه درمانی، زمان بهبودی آن ممکن است متفاوت باشد.

این روش توسط یک مرکز حرفه ای به نام کلینیک تخصصی زنان و بارداری لی لی رز طزری به عنوان بخشی از درمان شما تعیین می شود.

جنبه های مختلف از نظر برداشتن زگیل تناسلی با دستگاه کوتر

در ادامه به مزایا و معایب برداشتن زگیل های تناسلی با دستگاه (کوتر)، اشاره می کنیم:

جنبه های مثبت

  • سرعت بالا
  • دقت بالا
  • کاهش خون ریزی
  • نتیجه دائمی
  • حفاظت از پوست

سرعت بالا

قابلیت برداشتن زگیل های تناسلی با دستگاه (کوتر) توانسته با سرعت بالا و دقت بیشتری نسبت به روش‌های دیگر انجام شود.

این امر به شما کمک می‌ کند که با انجام سریع تر و دقیق تر در جراحی، بتوانید در زمان خود نیز صرفه جویی کنید.

دقت بالا

این دستگاه، دقت بالایی دارد و می تواند به طور کامل زگیل تناسلی را از محل اصلی خود جدا کند.

کاهش خون ریزی

از آن جایی که دستگاه کوتر به طور همزمان با برداشت زگیل، خون ریزی را کاهش می دهد، باعث شده است که زمان و دستگاه های اضافه برای توقف خون ریزی نیاز نباشد.

نتیجه دائمی

این روش برای افراد نتیجه دائمی دارد و می تواند زگیل های مزاحم را برطرف کند.

بنابراین شما می توانید شماره دکتر زنان تهران را برای مشاوره و درمان زگیل تناسلی با دستگاه به صورت حضوری از کلینیک ما خواستار باشید.

حفاظت از پوست

در مقایسه با روش‌های سنتی برداشتن زگیل تناسلی که ممکن است باعث ایجاد جراحات ریز پوستی شود؛ استفاده از دستگاه کوتر به شما کمک می‌کند که از پوست حساس شما در این منطقه محافظت شود.

مشاوران کلینیک رز طزری با مشاوره بیماری های زنانه چه به صورت حضوری و چه به صورت غیر حضوری به مردم توانسته اند مشکلات بسیاری از مردمان را حل کنند.

جنبه های منفی

  • درد و عوارض جانبی

درد و عوارض جانبی

برخی از افراد

  • درد
  • خون ریزی
  • التهاب

و یا عوارض دیگری را پس از انجام عمل  به دلیل مراعات نکردن از نکات بعد از عمل، ممکن است دچار شوند.

علت به وجود آمدن زگیل تناسلی

زگیل تناسلی یک عارضه پوستی است که به صورت خارجی نمایان می شود؛ علت اصلی زگیل تناسلی، عفونت ویروسی ای به نام ویروس HPV است.

این ویروس از طریق تماس جنسی منتقل می شود؛ عواملی که به ظاهر شدن زگیل تناسلی موجب می شود، عبارت اند از:

  • ضعف سیستم ایمنی
  • مدت زمان تماس جنسی
  • استفاده از سیگار
  • تغییرات هورمونی

هستند.

سخن نهایی

بنابراین برای برداشتن زگیل تناسلی با دستگاه (کوتر) و درمان سریع آن، آمدنتان به کلینیک رز طزری می تواند راهکاری آسان و موثر برای شما باشد.

کلینیک تخصصی طزری هر زمان آماده استقبال از شما عزیزان برای خدمات مختلف از جمله چکاپ های دوره ای زنان است

وقت ملاقات رزرو کنید!

به راحتی و با کمترین زمان ممکن وقت ملاقات خود را رزرو کنید.