بیماری های زنانه

بیماری های زنان

بیماری های زنانه طیف وسیعی از مشکلات سلامتی را شامل می شوند که فقط مختص زنان هستند و یا در زنان شایع تر از مردان هستند. سلامت زنان یک موضوع حیاتی برای آنها است و رسیدگی به هر گونه بیماری یا عفونت احتمالی که ممکن است ایجاد شود ضروری است. در ادامه به درمان های بیماری زنان که در کلینیک طزری ارائه می شود می پردازیم.

درمان تخصصی بیماری HPV (زگیل تناسلی)

ویزیت ودرمان عفونت ها به همراه دارو درمانی

درمان عفونت ها شایع زنان با اوزون تراپی

درمان بی اختیاری ادرار با دستگاه

درمان واژینسموس با دستگاه

درمان زخم های دهانه رحم با اوزون تراپی

برداشتن و فریز کردن زگیل تناسلی با دستگاه کرایو

افزایش میل جنسی و بهبود ارگاسم با دستگاه

برطرف کردن خشکی واژن

چکاپ کامل دوره ای بانوان

شایع ترین بیماری های زنانه

عفونت های قارچی واژن

این عفونت ها به دلیل رشد بیش از حد قارچ ها در واژن ایجاد می شوند و علائمی مانند خارش، سوزش، ترشحات سفید و دردناک ایجاد می کنند. درمان این عفونت ها با داروهای ضد قارچ خوراکی یا موضعی انجام می شود.

عفونت های ادراری

این عفونت ها به دلیل ورود باکتری به مجاری ادراری ایجاد می شوند و علائمی مانند سوزش ادرار، تکرر ادرار، درد در هنگام ادرار و احساس نیاز فوری به ادرار ایجاد می کنند. درمان این عفونت ها با آنتی بیوتیک ها انجام می شود.

بیماری التهابی لگن (PID)

این بیماری به دلیل عفونت رحم، لوله های رحمی و تخمدان ها ایجاد می شود و علائمی مانند درد شکم، درد در هنگام مقاربت، ترشحات غیرطبیعی واژن و تب ایجاد می کند. درمان این بیماری با آنتی بیوتیک ها انجام می شود.

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)

این بیماری به دلیل عدم تعادل هورمون های جنسی در زنان ایجاد می شود و علائمی مانند قاعدگی نامنظم، آکنه، افزایش وزن و ناباروری ایجاد می کند. درمان این بیماری با داروهای هورمونی انجام می شود.

اندومتریوز

این بیماری به دلیل رشد بافت رحم در خارج از رحم ایجاد می شود و علائمی مانند درد شدید در هنگام قاعدگی، درد در هنگام مقاربت و ناباروری ایجاد می کند. درمان این بیماری با داروهای هورمونی، جراحی یا ترکیبی از هر دو انجام می شود.

فیبروم رحم

این بیماری به دلیل رشد تومورهای خوش خیم در رحم ایجاد می شود و علائمی مانند خونریزی شدید قاعدگی، درد شکم و احساس پری در لگن ایجاد می کند. درمان این بیماری با داروهای هورمونی، جراحی یا ترکیبی از هر دو انجام می شود.

سرطان تخمدان

این سرطان یکی از شایع ترین سرطان ها در زنان است و علائمی مانند نفخ شکم، احساس پری در لگن، درد شکم و تغییر در عادات روده و مثانه ایجاد می کند. درمان این سرطان با جراحی، شیمی درمانی و پرتو درمانی انجام می شود.

سرطان دهانه رحم

این سرطان به دلیل ابتلا به ویروس HPV ایجاد می شود و علائمی مانند خونریزی غیرطبیعی واژن، درد در هنگام مقاربت و درد لگن ایجاد می کند. درمان این سرطان با جراحی، شیمی درمانی و پرتو درمانی انجام می شود.
روش های درمان بیماری های زنانه به نوع بیماری و شدت آن بستگی دارد.

روش کلی برای درمان بیماری های زنانه

دارو درمانی

داروهای مختلفی برای درمان بیماری های زنانه وجود دارد که می توانند به صورت خوراکی، موضعی یا تزریقی تجویز شوند.

در برخی موارد، ممکن است برای درمان بیماری های زنانه نیاز به جراحی باشد.

هورمون درمانی

هورمون درمانی می تواند برای درمان بیماری های مختلف زنانه مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک و فیبروم رحم استفاده شود.

تغییر در سبک زندگی

تغییر در سبک زندگی مانند رژیم غذایی سالم، ورزش منظم و کاهش وزن می تواند به بهبود علائم برخی از بیماری های زنانه مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک و اندومتریوز کمک کند.

درمان تخصصی بیماری HPV

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) یک ویروس رایج است که می تواند باعث ایجاد چندین نوع سرطان در زنان شود.  در صورت عدم درمان، این ویروس می تواند عواقب شدیدی داشته باشد. با این حال، درمان های تخصصی برای HPV وجود دارد که در کلینیک دکتر طزری ارائه می شود. این درمان ها می توانند به طور موثر ویروس را از بین ببرند و از پیشرفت سرطان جلوگیری کنند.

ویزیت و درمان عفونت ها به همراه دارو درمانی

عفونت ها یک اتفاق رایج در زنان است و می تواند توسط عوامل مختلفی مانند باکتری ها، ویروس ها یا قارچ ها ایجاد شود. این عفونت ها می توانند از خفیف تا شدید متغیر باشند و ممکن است به انواع مختلف درمان نیاز داشته باشند. در برخی موارد، درمان دارویی ممکن است برای از بین بردن عفونت و جلوگیری از شدید تر شدن آن ضروری باشد. از آنجایی که مراجعه به یک متخصص برای تشخیص و برنامه درمانی مناسب برای هر گونه عفونت ضروری است، کلینیک دکتر طزری خدمات مربوط به درمان آنها با همراه دارو درمانی را ارائه می دهد.

درمان عفونت های شایع زنان با اوزون تراپی

اوزون درمانی یک رویکرد نسبتا جدید برای درمان عفونت در زنان است. نشان داده شده است که اوزون درمانی در درمان عفونت های رایج زنانه مانند عفونت های قارچی، واژینوز باکتریایی و عفونت های دستگاه ادراری موثر است.

برداشتن زگیل های تناسلی با دستگاه (کوتر)

زگیل تناسلی یک عفونت شایع می باشد که توسط ویروس HPV ایجاد می شود. آنها به صورت برجستگی های کوچک و گوشتی رنگ روی اندام تناسلی ظاهر می شوند و می توانند ناراحت کننده و ناخوشایند باشند. خوشبختانه، چندین گزینه درمانی برای زگیل تناسلی از جمله استفاده از دستگاه کوتر برای برداشتن آنها وجود دارد. این دستگاه از گرما برای سوزاندن زگیل ها استفاده می کند و روشی سریع و موثر برای از بین بردن آنها است.

چکاپ کامل دوره ای بانوان

در نهایت، برای زنان بسیار مهم است که معاینات منظم را برای حفظ سلامت کلی خود و جلوگیری از هر گونه بیماری یا عفونت بالقوه انجام دهند. یک چکاپ دوره ای کامل برای زنان شامل معاینه فیزیکی، پاپ اسمیر، معاینه پستان و سایر غربالگری های توصیه شده توسط یک متخصص می باشد. این معاینات می تواند به تشخیص زودهنگام هرگونه مشکل و اطمینان از ارائه درمان مناسب کمک کند.