واکسن گارداسیل

وجود باکتری و انواع ویروس ها و زندگی کردن آنها در کنار انسان، باعث شده است تا آنها به راحتی بتوانند تاثیرات مخربی را بر روی انسان ایجاد کنند. تاثیرات این ویروس ها در انسان، با به وجود آوردن بیماری های جدید، خود را نشان می دهد. اما چه خوب است که ما با پیشگیری، جلوی آنها را بگیریم.

یکی از روش های پیشگیری از بیماری های گوناگون، تزریق واکسن های مربوطه است. امروزه با وجود واکسن های گوناگون نظیر واکسن کزاز، واکسن هپاتیت، واکسن گارداسیل و … نسل بشر توانسته در برابر بسیاری از بیماری ها مقاومت کند. هر کدام از این واکسن ها برای انواع خاصی از بیماری ها طراحی شده اند. ما نیز در ادامه به واکسن گارداسیل، عملکرد، تاثیر و بیماری های مربوط به آن می پردازیم.

واکسن گارداسیل و پیشگیری از بیماری های جنسی

واکسن گارداسیل به عنوان یکی از داروهای موثر برای جلوگیری از عفونت و بیماری های دستگاه تناسلی شناخته می شود. این واکسن که یک واکسن پروتئینی می باشد، برای پیشگیری از بیماری هایی است که ویروس پاپیلوما ی انسانی (HPV) آن ها را ایجاد می کند. این بیماری ها شامل سرطان دهانه رحم، واژن، آلت تناسلی، سر، گردن، مقعد و گلو می شوند. در انواع دیگر ممکن است ویروس پاپیلومای انسانی باعث ایجاد زگیل پوستی، زگیل تناسلی و زگیل تارهای صوتی نیز شود.

انواع مختلف واکسن گارداسیل

این واکسن، دارای دو نوع مختلف ۴ و ۹ ظرفیتی می باشد.

مدل ۴ ظرفیتی آن، قادر است بدن فرد را در برابر ۴ نوع از ویروس پاپیلومای انسانی، مقاوم سازد. این ۴ نوع ویروس عبارتند از مدل های ۶، ۱۱، ۱۶ و ۱۸ ویروس پاپیلومای انسانی.

نوع ۹ ظرفیتی این واکسن نیز، همانطور که مشخص است، توانایی مقابله در برابر ۹ مدل از این ویروس را دارد. این ۹ مدل شامل نوع های ۶، ۱۱، ۱۶، ۱۸، ۳۱، ۳۳، ۴۵، ۵۲ و ۵۸ از ویروس پاپیلومای انسانی می باشند.

نحوه و بازه زمانی تزریق واکسن

بهترین زمان برای شروع تزریق واکسن گارداسیل، سن ۱۱- ۱۲ سالگی می باشد. متخصصان معتقدند که بدن افراد در این سنین، پاسخ بهتری به تزریق واکسن خواهد داد. به طور کلی آنها پیشنهاد می کنند که تزریق واکسن گارداسیل قبل از شروع فعالیت جنسی در افراد، انجام شود. این بازه زمانی توصیه شده فاقد جنسیت است.

در زمینه ی نحوه ی تزریق نیز باید ذکر کرد که این واکسن در بازو تزریق می شود. تزریق این واکسن در ۳ دوز صورت می گیرد. فاصله زمانی بین دوز های تزریق واکسن به این صورت است:

• دوز دوم، دو ماه بعد از تزریق دوز اول انجام شود.
  • دوز سوم، سه ماه بعد از تزریق دوز دوم انجام گیرد.

محدودیت های تزریق واکسن گارداسیل برای افراد

همانند سایر داروهای موجود در صنعت پزشکی، این واکسن نیز دارای محدودیت هایی می باشد. به این صورت که تزریق این واکسن برای برخی از افراد که شرایطی را دارا هستند، ممکن نیست.

اشخاصی که نمی توانند این واکسن را دریافت کنند عبارتند از خانم های باردار، افرادی که در دوز اول نسبت به مواد تشکیل دهنده واکسن، حساسیت نشان دادند و افرادی که دارای آلرژی نسبت به مخمر هستند.

نکته ی قابل توجه هنگام تزریق این نوع واکسن، این است که گارداسیل، توانایی از بین بردن بیماری های دستگاه تناسلی و درمان زگیل تناسلی را ندارد. استفاده از این واکسن برای افرادی که به این نوع بیماری ها آلوده شده اند، تاثیر چندانی نخواهد داشت.

پس باید با مراجعه به کلینیک های پزشکی و گذراندن چکاپ های مربوطه، از ابتلا به آن جلوگیری کرد.

کلینیک طزری، همراه شما در این مراحل

کلینیک طزری با داشتن بهترین دستگاه های روز دنیا، شما را یاری خواهد کرد. این کلینیک که با عنوان یکی از بهترین کلینیک های زنان و زایمان در تهران نیز می توان آن را معرفی کرد، خدمات گوناگونی را در زمینه ی درمان بیماری زنان به شما ارائه خواهد داد.

علاوه بر آن، در زمینه ی انجام آزمایشات مربوط به بیماری های دستگاه تناسلی، کلینیک طزری همراه شما خواهد بود تا با انجام انواع آزمایشات و چکاپ بیماری های زنانه، شما را آسوده خاطر کند.

هم چنین، شما در این کلینیک می توانید خدمات مربوط به واکسیناسیون HPV در تهران را نیز دارا باشید.

تزریق واکسن مربوط به بیماری های تناسلی، یکی از بهترین روش های پیشگیری است. شما می توانید این روش را از سنین پایین شروع کرده و بدن خود را مقاوم سازید.

برای این امر، کلینیک طزری همراه شماست تا خدمات مربوط به تزریق واکسن در تهران را به شما ارائه دهد.

شما نیز می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه یا سایر خدمات، از طریق راه های ارتباطی، با ما همراه باشید.

شماره تماس: ۰۹۱۲۸۷۳۶۰۲۰ / ۷۷۷۲۵۳۱۳ / ۷۷۸۷۲۱۰۶