کلینیک لی‌لی رز طزری

مراقبت های دوران بارداری

مراقبت های دوران بارداری

دوران بارداری یک دوران بسیار حساس می باشد، که با رعایت یک سری نکات می توانید به خوبی آن را پشت سر بگذارید. مراقبت های دوران بارداری در داشتن دوران بارداری سالم نقش مهمی را ایفا می کنند. رعایت رژیم بارداری در این دوران دارای اهمیت می باشد. رژیم بارداری در تهران توسط پزشک در کلینیک های پزشکی داده می شود. در ادامه مطلب، به بررسی مراقبت های دوران بارداری می پردازیم. در آخر شما را با بهترین کلینیک که دارای بهترین دکتر زنان در تهران می باشد.

مراقبت های دوران بارداری که باید رعایت شوند

مراقبت های دوران بارداری شامل رژیم غذایی، طرز خوابیدن، روابط زناشویی، بهداشت روان و رعایت موارد دیگر در این دوران می باشد. این نکات را می توانید از دکتر مشاور بارداری خود بپرسید. در ادامه این موارد را بررسی می کنیم:

رژیم غذایی:

برای رژیم غذایی در دوران بارداری بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. ممکن است در دوران بارداری با توجه به وضعیت بدنی هر شخص دکتر برای او ممنوعیت های غذایی در نظر بگیرد. این رژیم غذایی به مقوی و سالم بودن مواد غذایی توجه داشته باشد. به عنوان مثال برای استفاده از گوشت، ماهی و تخم مرغ باید توجه داشته باشیم که این مواد کاملاً پخته باشند. همچنین، از خوردن ماهی های دارای جیوه خودداری کنید. دقت کنید مصرف ماهی در هفته نباید بیشتر از دو وعده باشد. برای استفاده از لبنیات باید حتما پاستوریزه باشند، لبنیات محلی به دلیل امکان داشتن باکتری باعث ایجاد عفونت می شوند. به جهت تامین کلسیم مورد نیاز خود و جنین حداقل روزی 4 واحد لبنیات باید مصرف شود. از مصرف الکل و دخانیات جداً خودداری کنید. مصرف کلسیم باعث تقویت استخوان ها می شود که حتما باید با دستور و تجویز پزشک باشند. خانم باردار باید از مصرف بیش از اندازه کافئین خودداری کند.

طرز خوابیدن:

نحوه خواب در دوران بارداری یک مسئله مهم و دارای اهمیت می باشد. در دوران بارداری نمی توان عادات همیشگی در خواب را داشته باشید. در دوران بارداری تغییرات عمده ای در بدن به وجود می آید، که شما را مجبور به ترک عادات می کند. بعضی تغییرات مانند بزرگ شدن محوطه شکمی، درد پشت و کمر، بی خوابی، سوزش معده و کوتاه شدن تنفس باعث تغییرات در خواب در دوران بارداری می شود. در دوران بارداری حالت SOS که مخفف Sleep On Side به معنی خوابیدن به پهلو است، مطلوب ترین وضعیت برای خواب می باشد. یعنی شما در این حالت به پهلوی راست یا چپ می توانید بخوابید اما بین این دو شرایط به پهلوی چپ خوابیدن بهتر می باشد. اما باید با پزشک خود در مورد نحوه خوابیدن خود مشورت کنید.

روابط زناشویی:

یکی دیگر از مراقبت های دوران بارداری مربوط به روابط زناشویی می شود. در دوران بارداری میل جنسی زنان در مراحل مختلف متغیر می باشد. در بارداری داشتن احساس لذت بیشتر یا حتی تنفر از نزدیکی طبیعی می باشد. امکان تغییر در میل جنس آقایان نیز وجود دارد. تغییرات در میل جنسی معمولاً بخاطر تغییرات هورمونی در زنان، تصور زن و مرد درباره شرایط جسمانی زن باردار و موقعیت حساسی که دارد، می باشد. در نزدیکی در دوران بارداری وضعیت خانم حامله باید به طوری باشد که به شکم او فشاری وارد نشود.

بهداشت روان:

اضطراب و هیجاناتی که مادر در دوران بارداری متحمل می شود بر جنین تاثیر گذار است. در زمان نزدیک به زایمان اینکه مادر آرامش داشته باشد حائز اهمیت است.

ورزش:

تحرک و ورزش در بارداری باید با مشورت پزشک شما باشد. پیاده روی در هوای آزاد بهترین ورزش برای خانم باردار می باشد که درباره مدت زمان این پیاده روی را باید پزشک تجویز کند.

نتیجه گیری

مراقبت های دوران بارداری را در این مطلب بررسی کردیم. برای انجام این مراقبت ها حتماً باید با تجویز پزشک باشد. برای مشاوره می توانید به دکتر مشاور بارداری مراجعه کنید. یکی از بهترین کلینیک های پزشکی که دارای بهترین دکتر زنان در تهران است و رژیم بارداری در تهران را ارائه می کند، کلینیک طزری می باشد. برای گرفتن نوبت می توانید به سایت کلینیک طزری مراجعه کنید.

وقت ملاقات رزرو کنید!

به راحتی و با کمترین زمان ممکن وقت ملاقات خود را رزرو کنید.