درمان واژینسموس با دستگاه

واژینسموس یک بیماری مرتبط با زنان می باشد، واژینیسم نیز به آن می گویند. این بیماری به همراه درد برای شخص بیمار می باشد. اختلال واژینسموس یا دخول دردناک از مسائلی می باشد که اکثر زوج های جوان با آن درگیر هستند. بیماری های واژن دارای اهمیت بالایی می باشند، بهتر است برای درمان آن ها هر چه زودتر اقدام شود. برای درمان واژینسموس باید به دکتر زنان مراجعه کنید. دکتر های زنان با استفاده از دستگاه این بیماری را درمان می کنند. درمان واژینسموس در تهران در مطب دکتر زنان در تهران ممکن می باشد.

واژینسموس چیست؟

واژن قسمتی از دستگاه تناسلی زنان می باشد، این قسمت، بخش پایینی رحم را به بخش بیرونی بدن متصل می کند. واژینسموس موقعیتی است که، عضله های اطراف واژن به طور غیر ارادی منقبض می شود، که این انقباض به دلیل برخورد اشیا است، واژینسموس نام دارد. این منقبض شدن عضلات باعث تنگ شدن واژن می شود و در زمان نفوذ به واژن احساس سوزش، ناراحتی، درد و مشکلاتی را به دنبال دارد. حالتی می باشد که توسط محرک های تنش زا روانی، فیزیکی یا هر دو با هم اتفاق می افتد.

واژینسموس انواع مختلفی دارد، که عبارتند از:

• اولیه
  • ثانویه
  • کلی
  • موقعیتی

عامل هایی که باعث ابتلا به واژینسموس می شود

با شناخت عواملی که باعث واژینسموس می شود، می توانیم از آن پیشگیری کنیم. پیش تر گفتیم واژینسموس توسط دو محرک روانی و فیزیکی رخ می دهد، در ادامه این دو روش را بررسی خواهیم کرد.

برخی از محرک های روانی شامل موارد زیر می باشد:

• مشکلات در روابط عاطفی
  • استرس درباره مسائل جنسی
  • ترس از بارداری یا دخول
  • آسیب ها و تجربه های بدی که در گذشته دچار آن شده اید.
  • خاطراتی مانند سوء استفاده های جنسی در خردسالی

برخی از محرک های فیزیکی شامل موارد زیر می باشد:

• زایمان
  • یائسگی
  • استفاده کم از روان کننده ها

پنج علائم واژینسموس

خانم ها می توانند با شناخت علائم این بیماری، زودتر متوجه آن شوند و واژینسموس را می توانند با مراجعه به دکتر زنان درمان کنند.

علائم واژینسموس عبارتند از:

• نزدیکی دردناک
  • ناتوان در استفاده از تامپون و رابطه جنسی
  • میل جنسی کاهش می یابد.
  • در بارداری مشکل ایجاد می کند.
  • ترس از درد یا رابطه جنسی

درمان واژینسموس با دستگاه

درمان بیماری واژینسموس با دستگاهی به نام RF انجام می شود، که از موثرترین و جدیدترین روش برای درمان این بیماری می باشد. این دستگاه با امواج رادیویی کار می کند. از امواج رادیویی جهت جوانسازی هم در ناحیه صورت و هم واژن مورد استفاده قرار می گیرد. امواج رادیویی که این دستگاه دارد، موجب می شود عملکرد سلول های واژن را تغییر دهد. یک روش غیر جراحی می باشد. استفاده از این دستگاه مزایایی دارد که در ادامه با برخی از آن ها آشنا می شویم.

برخی از مزایا استفاده از دستگاه RF عبارتند از:

• عارضه ای ندارد.
  • دوره نقاهت در این روش وجود ندارد.
  • روشی غیر تهاجمی، بدون درد و خونریزی می باشد.
  • نتایج دائمی را به دنبال دارد.
  • این دستگاه به تنهایی روش موثری می باشد.
  • احتیاجی به مراقبت های ویژه نیست.
  • باعث جوانسازی واژن و تقویت دیواره های واژن می شود.

در تصویر بالا دستگاه RF واژینال را مشاهده می کنید.

تعداد جلساتی که لازمه از این دستگاه استفاده شود، با توجه به دستور پزشک و وابسته به شدت این اختلال در بیمار می باشد. بیمار در این روش درمانی، دردی احساس نمی کند. در این روش با استفاده از دستگاه RF به هیچ برشی نیاز نمی باشد و این دستگاه فقط برای درمان واژینسموس نمی باشد.

در این مطلب، به مزایای این دستگاه اشاره کردیم. واژینسموس بیماری دردناک می باشد، که عوارضی را به دنبال دارد. بنابراین درمان بیماری های واژن از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. برای درمان واژینسموس با دستگاه می توان به پزشک زنان مراجعه کرد. از بهترین دکتر زنان در تهران دکتر طزری می باشد. بیماران می توانند برای درمان واژینسموس با دستگاه در تهران به آدرس دکتر طزری مراجعه کنند. شما نیز می توانید جهت پیدا کردن آدرس، شماره تلفن و دریافت اطلاعات بیشتر به سایت دکتر طزری نیز مراجعه کنید.