درمان عفونت ها شایع زنان با اوزون تراپی

درمان عفونت ها شایع در زنان با اوزون تراپی

عفونت های زنان ممکن است در صورت پیشرفت خطرناک باشند، پس باید به سرعت آن ها را درمان کنیم. یکی از روش های درمان که امروزه کاربرد دارد، روش درمان عفونت های شایع در زنان با ازون تراپی است. برای پیدا کردن راه حل های عفونت زنان و درمان آن ها بهتر است که حتما به یک دکتر زنان مطمئن مراجعه کنید. در این مطلب، عفونت های زنان و درمان عفونت های شایع زنان با ازون تراپی را بررسی خواهیم کرد و شما را با یکی از بهترین دکتر زنان در تهران آشنا خواهیم کرد.

عفونت های شایع در زنان

زمانی که ویروس ها، قارچ ها، باکتری ها و… وارد بدن می شوند، باعث ایجاد عفونت می شوند. عفونت ها به شکل تورم، التهاب، درد و با سایر علائم در بدن می توانند خود را نشان دهند. چند نوع عفونت وجود دارد، که هر کدام علائم خاصی بروز می دهند. عفونت های واژن علل زیادی دارند.

برخی از دلایل تکرار عفونت مخمری واژن موارد زیر را شامل می شود:

• خارش
  • داشتن درد به هنگام مقاربت جنسی

برخی از انواع عفونت ها شامل موارد زیر می باشد:

• عفونت باکتری:

شرایطی می باشد که زمانی که تعداد زیادی باکتری خاص در واژن وجود داشته باشد، اتفاق می افتد. باکتری ها در دو دسته اصلی گرم منفی و گرم مثبت دسته بندی می شوند. باکتری های گرم مثبت از یک دیواره سلولی ضخیم برخوردار می باشند، این در حالی است که باکتری های گرم منفی در ساختمان خود این دیواره رو ندارند. باکتری ها از لحاظ شکل به سه دسته میله ای، دریچه توپی شکل و حلزونی تقسیم بندی می شود. باکتری ها انواع مختلفی مانند سوزاک، کامیدیا، سفلیس دارند.

• عفونت ویروسی:

اغلب عفونت های ویروسی مسری می باشند و توسط شخصی به شخص دیگر قابل انتقال می باشد. برخی از راه های انتقال عفونت ویروسی شامل موارد زیر می باشد:

• تماس نزدیک با فرد مبتلا
  • تماس با سطوح آلوده
  • تماس با مایعات بدن شخص مبتلا و انتقال توسط مادر به فرزند در زمان بارداری یا زایمان

عفونت های ویروسی شامل تبخال تناسلی، هپاتیت بی، ایدز و پاپیلوم انسانی می شود.

• عفونت انگلی:

انگل ها برای زنده ماندن از بدن دیگر موجودات تغذیه می کنند. برخی از انگل ها تاثیر چندانی ندارند. اما برخی دیگر در بدن رشد می کنند و زیاد می شوند و می توانند به ارگان های آن حمله کنند که سبب ابتلا به بیماری عفونت انگلی می شود. از دلایل عفونت های انگلی می توان به پروتوزوآ، کرم های حلقوی و انگل های خارجی می باشند. عفونت های انگلی از طریق راه های مختلف انتقال پیدا می کنند. مثلاً پروتوزوآ ها و کرم ها توسط آب و غذای آلوده، خاک، خون و زباله انتشار می یابد. بعضی از عفونت های انگلی از طریق رابطه جنسی قبال انتقال است. عفونت های انگلی مانند تریکومونیازیس است.

• عفونت قارچی:

عفونت قارچی در واژن نیز اتفاق می افتد. عفونت واژینال یک عفونت قارچی می باشد. سبب ایجاد سوزش، ترشحات و خارش شدید واژن و لابیا می شود. از علائم عفونت قارچی واژن می توان به خارش واژن، قرمزی و تورم لابیا ها، زخم، درد واژن، سوزش واژن و لابیا ها و… اشاره کرد. عفونت قارچی مانند کاندیدیازیس است.

برخی از مواردی که احتمال عفونت واژن را بالا می برند، عبارتند از:

• استفاده از مقدار بالای هورمون استروژن جهت جلوگیری از بارداری
  • سیستم ایمنی ضعیف

جهت جلوگیری از عفونت های واژن رعایت یک سری نکات احتمال ابتلا را کاهش می دهد.

برخی از این نکات عبارتند از:

• استفاده از لباس زیر نخی
  • پرهیز از پوشیدن لباس تنگ
  • پرهیز از استفاده از دوش واژن
  • پرهیز از مصرف غذا های قندی و فراوری شده

اوزون تراپی چیست و اوزون تراپی واژن به چه صورت انجام می شود؟

اوزون نوعی گاز می باشد که متشکل از سه اتم اکسیژن است، این گاز از خاصیت ضد عفونی کننده و ضد التهابی برخوردار می باشد. درمان عفونت ها شایع در زنان با اوزون تراپی قابل انجام می باشد. در بعضی از حوزه های پزشکی به عنوان یک گزینه درمانی کاربرد دارد. درمان عفونت ها شایع در زنان با اوزون تراپی مراحل و فوایدی دارد، که در ادامه آن ها را بررسی خواهیم کرد.

مراحل اوزون تراپی واژن:

در اوزون تراپی واژن ابتدا بیمار در موقعیت معاینه قرار می گیرد. سپس پزشک کاتر را وارد واژن می کند. گاز اوزون توسط کاتر به داخل واژن تزریق می شود. تزریق گاز معمولاً 30 ثانیه طول می کشد. این فرآیند ممکن است یک تا سه بار در روز در هفته نخست انجام شود.

اوزون تراپی مقعد:

روش درمانی اوزون تراپی به علاوه واژن برای مقعد هم استفاده می شود. این روش جهت درمان بیماری های مقعدی همچون هموروئید و شقاق مفید می باشد. همچنین اوزون تراپی مقعدی جهت سم زدایی بدن و درمان بیماری های کبدی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد اوزون تراپی در عفونت های شایع در زنان

اوزون تراپی با کاربرد هایی که دارد در درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرند. اوزون تراپی به عنوان راه حل عفونت های زنانه است. درمان عفونت ها شایع زنان با اوزون تراپی انجام می شود.

برخی از افرادی که می توانند از روش اوزون تراپی واژن استفاده کنند، عبارتند از:

• زنانی که به تبخال تناسلی ابتلا می باشند.
  • زنانی که دارای ترشحات مکرر می باشند.
  • کسانی که دارای زگیل تناسلی و مبتلا به ویروس HPV می باشند.

ازون تراپی در درمان بیماری های زیادی تاثیر دارد.

برخی از بیماری هایی که اوزون تراپی در درمان آن ها تاثیر دارد، عبارت است از:

• انواع زخم
  • بیماری های عفونی همچون عفونت های باکتریایی، ویروسی، انگلی، قارچی و…
  • تبخال و زگیل ناحیه تناسلی
  • عفونت های دستگاه تناسلی زنان، اختلالات هورمونی و کیست های تخمدان

برخی از فواید اوزون تراپی شامل موارد زیر می شود:

• سیستم ایمنی بهبودمی بخشد.
  • دارای قابلیت های ضد باکتری، ضد قارچی و ضد ویروسی می باشد.
  • خطر حملات قلبی مکرر را کاهش می دهد.
  • از التهاب واژن جلوگیری یا آن را کاهش می دهد.
  • به باروری زنان کمک می کند.
  • کاهش یا کم رنگ کردن امکان پولیپ در رحم
  • در برابر انواع عفونت های واژن موثر می باشد.

سخن پایانی

عفونت های زنان بسیار حائز اهمیت می باشند، درمان عفونت ها شایع در زنان با اوزون تراپی توسط دکتر زنان در تهران انجام می شود. در نتیجه برای درمان آن ها می توان به یک پزشک زنان خوب و مطمئن مراجعه کرد. یکی از بهترین دکتر مشاور زنان در تهران کلینیک طزری هستند که برای درمان عفونت بانوان در تهران می توانید از ایشان کمک بگیرید. با مراجعه به سایت کلینیک طزری می توانید اطلاعات بیشتری جهت برقراری ارتباط دریافت کنید.