کلینیک لی‌لی رز طزری

برگزاری کلاس های آمادگی دوران بارداری و انجام زایمان فیزیولوژیک

برگزاری کلاس های آمادگی دوران بارداری و زایمان فیزیولوژیک

مقدمه

یکی از ضروری ترین اقدامات در دوران بارداری بانوان، شرکت در کلاس های آمادگی زایمان است. با این که زایمان یکی از طبیعی ترین اتفاقات در جهان است، اما تجربیات و تاثیرات منفی ناشی از آن می تواند بر سلامت مادر و کودک تاثیر بگذارد. با ثبت نام در کلاس های آمادگی زایمان، مادران می توانند دانش و مهارت های ارزشمندی را به دست آورند تا دوران بارداری و روند زایمان آسوده ای را تجربه نمایند. در این مطلب قصد داریم شما را با مزایای شرکت در این کلاس ها آشنا نماییم تا خاطره ای فوق العاده از دوران بارداری و زایمان برای شما باقی بماند.

تاثیر مثبت کلاس های آمادگی زایمان

یکی از مهم ترین اقداماتی که باید از همان ابتدای بارداری انجام دهید، شرکت در کلاس های آمادگی بارداری و زایمان است. در واقع شما برای کسب اطلاعات کافی و کاهش استرس در بارداری می توانید از راهنمایی های دکتر لی لی رز طزری استفاده کرده و بارداری لذت بخشی را تجربه کنید. شرکت در این کلاس ها مزایای بسیاری همچون تقویت حس اعتماد به نفس را در پی دارد و شما را برای عمل زایمان آماده می کند. این کلاس‌ها اغلب موضوعات مختلفی مانند علائم زایمان، تکنیک‌های مدیریت درد، شیردهی و مراقبت از نوزاد را پوشش می‌دهند. با به دست آوردن اطلاعات و یادگیری مراحل مختلف زایمان، زنان می توانند کنترل بیشتری بر وضعیت بارداری و نوع زایمان خود داشته باشند.

در واقع مهم ترین هدف برگزاری کلاس های آمادگی زایمان، کسب اطلاعات جامع و افزایش آگاهی مادران است. برخی از بانوان ترس از زایمان دارند، ولی با کسب آگاهی در این زمینه تمامی نگرانی های آنان از بین خواهد رفت. همچنین این کلاس ها به مادران باردار کمک می کند تا مشکلات احتمالی که در این دوران ممکن است رخ بدهد را بشناسند. در نهایت اعتماد به نفس و خودباوری در این کلاس ها افزایش می یابد و نحوه صحیح برخورد با مشکلات و درد های احمالی نیز آموزش داده می شود.

گاهی اوقات ترس از اتفاقات آینده و درد های احتمالی سبب ایجاد اضطراب برای مادر می گردد. این استرس ناشی از آگاهی کم بانوان بوده و باعث ترشح هورمون هایی در بدن او می شود. قابل توجه است که اغلب زایمان های زودرس، به دنیا آمدن نوزاد کم وزن، عدم پیشرفت بارداری و زایمان سخت، ناشی از ترشح هورمون های مربوط به استرس بانوان می باشد. در واقع کلینیک طزری با برگزاری کلاس های آمادگی دوران بارداری و زایمان فیزیولوژیک، با ارائه مطاب مفید می تواند تمامی خطرات احتمالی این دوران را برای شما کاهش می دهد.

اهمیت کلاس بارداری و زایمان

یکی دیگر از هدف های برگزاری این دوره آموزشی، نگهداری صحیح از نوزاد می باشد. شما در این کلاس ها نحوه مراقب و شیردهی به نوزاد را می آموزید. در واقع تمامی چالش های بارداری و پس از زایمان شما با شرکت در این کلاس ها برطرف خواهد شد. 

مادران باردار با شرکت در این دوره ها می توانند آگاهی و آمادگی لازم را در شرایط گوناگون کسب نمایند. در این بخش قصد داریم برخی از این موارد را شرح دهیم.  

  • تغییرات فیزیولوژیک: شما با شرکت در کلاس های بارداری و آمادگی زایمان، از تغییرات فیزیلوژیک که در دوران بارداری در بدنتان رخ می دهد آگاه می شوید. همچنین نحوه کنترل اضطراب و واکنش صحیح در شرایط خاص را می آموزید. در نهایت آموزش هایی که شما در این کلاس دیده اید، به شما کمک می کند تا بهترین مراقب را از خود و نوزاد دلبندتان انجام دهید.
  • حمایت عاطفی و روانی: مادران باردار می توانند از این فرصت استفاده نمایند تا ارتباطات اجتماعی خود را قوی تر کرده و با سایر بانوان باردار که در دوران مشابهی هستند، ارتباط داشته باشند. همین ارتباط می تواند از لحاظ روانی سبب ایجاد حس همدلی بین مادران شود. همچنین در زمان مواجه شدن با برخی تغییرات، اعتماد به نفس خود را حفظ نمایند.
  • تغذیه مناسب: این کلاس ها به مادران کمک می کند تا از این پس، نه تنها باید بیشتر به فکر سلامتی خود باشند بلکه باید به سلامت فرزند خود نیز اهمیت بدهند. این مراقبت های غذایی در دوران بارداری هم باید رعایت شوند.

همچنین در برخی مواقع ممکن است بانوان دچار دیابت یا فشارخون بارداری نیز شوند. در این شرایط باید با مراجعه به کلینیک طزری، در زمینه مصرف تغذیه مناسب در این دوران اطلاعات کافی را کسب نمایند. البته جای نگرانی وجود ندارد و این بیماری ها می توانند به دلیل سابقه بیماری خانوادگی یا تغییر برخی هورمون ها در این زمان اتفاق افتاده باشند. دکتر لی لی رز طزری با توجه به BMI بدنی شما، تغذیه مناسب برای مادران باردار را در نظر می گیرد. در واقع تمامی مواد غذایی سالم در این رژیم غذایی وجود خواهند داشت و از مصرف تغذیه مضر پرهیز خواهید کرد.  

  • آمادگی جسمانی: تمرینات فیزیکی و ورزش های مناسب دوران بارداری هر سه ماه یکبار تغییر می کنند. انجام حرکات ورزشی مفید و در عین حال سبک، می تواند به شما کمک کند تا سلامت خود و فرزندتان را حفظ نمایید. شما در هفته های آخر بارداری تمرینات ورزشی متناسب با شرایط خود را از کلینیک طزری دریافت خواهید کرد. با این کار روند زایمان شما راحت تر انجام می گیرد.
  • تکنیک تنفس و آرامش: از مهارت های مفیدی که در طی دوران بارداری برای شما مفید هستند، می توانیم به یوگا و یادگیری تکنیک های تنفس اشاره کنیم. اگر شما این تکنیک های تنفس و آرامش را به خوبی تمرین کرده باشید، زایمان طبیعی بهتری را تجربه خواهید کرد. در واقع تکنیک های گوناگون تنفس، یک ورزش مفید برای تقویت عضلات شکم می باشند. در این کلاس های آمادگی دوران بارداری به بانوان باردار تمامی این تکنیک ها آموزش داده می شوند تا آرامش خود را در طول زایمان حفظ نمایند.
  • آموزش به همراهان: افزایش آگاهی همراهان بانوان باردار از جمله همسران نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. همسران از طریق این کلاس های آموزشی می توانند با روند بارداری و زایمان آشنا شوند. همچنین از همان ابتدا، نقش پررنگی در حمایت از همسر و فرزند خود داشته باشند.
  • تکنیک های خود مراقبتی: در کلاس های آمادگی دوران بارداری اطلاعات لازم در زمینه تغذیه و انجام ورزش های مفید به مادران باردار داده می شود. علاوه بر این، آموزش های بسیاری در خصوص مراقبت از خود و نوزاد نیز ارائه داده می شود. همچنین بانوان از زمان های لازم برای مراجعه به پزشک و انجام برخی آزمایشات مهم نیز آگاه می شوند.

زايمان فيزيولوژيک

زایمان فیزیولوژیک به شما کمک می کند تا بدون استفاده از هیچ گونه داروئی، روند طبیعی زایمان را به آسانی پشت سر بگذارید. در این نوع زایمان هیچ اقدام داروئی یا پزشکی برای مادران باردار انجام نمی شود. همچنین سعی می شود که از ابتدای بارداری تا زایمان، مادر نیز احساس آرامش و راحتی داشته باشد.  

تفاوت زايمان فيزيولوژيک و طبيعی

در زایمان طبیعی مادر تحت نظر پزشک بوده و دارو های گوناگونی را مصرف می کند. اما در زایمان فیزیولوژیک ممکن است مادر در دوران بارداری با درد های طبیعی و فراوانی مواجه شود. همچنین عمل زایمان او با کمترین دخالت داروئی و پزشکی انجام می گیرد. 

روند زايمان فيزيولوژيک

در طی زایمان فیزیولوژیک مصرف دارو های محرک انقباضات رحمی یا دارو های تسکین دهنده توصیه نمی گردد. در واقع در این روند زایمان، مادر باردار وضعیتی که در آن احساس راحتی دارد را انتخاب می کند تا زایمان آسوده ای را تجربه کند. با نزدیک شدن به زمان زایمان تغییراتی در بدن مادر رخ می دهد و بدن او برای عمل زایمان آماده می شود. زمان زایمان ممکن است سرشار از اضطراب و درد باشد. این درد های شدید ناشی از انقباضات رحمی هستند که سبب باز شدن دهانه رحم می شوند. در واقع واکنش هر خانم باردار به درد زایمان متفاوت می باشد و تحت تاثیر عوامل گوناگونی همچون احساس اضطراب و استرس، تجربیات قبلی، حمایت همسر و … است.

برگزاری کلاس آمادگی بارداری و زایمان فیزیولوژیک

دوران بارداری برای بانوان از اهمیت بالایی برخوردار است. حتی گاهی ممکن است برخی از مادران باردار به توصیه پزشک استراحت مطلق داشته باشند و فعالیتی انجام ندهند. به همین سبب کلینیک طزری تصمیم گرفته است تا با برگزاری کلاس های آمادگی دوران بارداری و زایمان فیزیولوژیک، به مادران باردار کمک کند تا با کسب اطلاعات کافی، دوران بارداری خود را به خوبی سپری نمایند. همچنین با انجام برخی تکنیک ها و ورزش های مفید بدن خود را برای انجام عمل زایمان آماده کنند.

سخن نهایی

همانطور که در این مطلب گفته شد کلاس های آمادگی دوران بارداری و زایمان فیزیولوژیک با هدف افزایش آگاهی و کسب اطلاعات کافی در زمینه بارداری، زایمان طبیعی و سزارین صورت می گیرد. همچنین به مادران باردار کمک می کند تا با توجه به وضعیت فعلی خود، نوع زایمان را تعیین کنند. شما نیز می توانید با مراجعه به کلینیک طزری از تمامی خدمات زنان و زایمان برخوردار شوید.

 

وقت ملاقات رزرو کنید!

به راحتی و با کمترین زمان ممکن وقت ملاقات خود را رزرو کنید.