برطرف کردن خشکی واژن

بیماری های زنانه اگر به آن ها رسیدگی نشود می توانند خطرناک باشند. یکی از این بیماری ها خشکی واژن می باشد. خشکی واژن علائمی دارد و با آن علائم خود را نشان می دهد. برطرف کردن خشکی واژن با روش های بسیاری انجام می شود، که در ادامه این روش ها را بررسی می کنیم. شما براي حل این مشکلات می توانید از مشاوره بیماری های زنانه که در کلینیک های پزشکی هستند، بهره ببرید. از تمامی روش هایی که در متن برای برطرف کردن خشکی واژن گفته شده است با تجویز پزشک استفاده کنید.

برطرف کردن خشکی واژن

این بیماری زنان نام دیگر آن آتروفی واژن می باشد. خشکی واژن تمامی زنان را ممکن است درگیر کند اما بعد از یائسگی امکان ایجاد آن بیشتر می باشد. هورمون استروژن که از واژن ترشح می شود باعث مرطوب شدن واژن می شود اما در بعضی افراد این هورمون ممکن کم شود، که کم شدن آن خشکی واژن را در پی دارد. در سنین یائسگی ممکن است استروژن کم تولید شود.

شانه هایی وجود دارند که به شما نشان می دهند دچار خشکی واژن یا آتروفی واژن شدید. برخی از این علائم مثل تنگی واژن، کاهش میل جنسی، التهاب واژن، تکرر ادرار،سوزش و خارش واژن، افزایش عفونت رحمی و دیگر موارد می باشد. مواردی هستند که خشکی واژن را در پی دارند. این موارد مانند استرس، زایمان، یائسگی، رادیوتراپی و موارد دیگر از عللی هستند که باعث به وجود آمدن خشکی واژن می شوند. برای برطرف کردن خشکی واژن باید حتماً با تجویز پزشک اقدام به درمان کنید.

روش های برطرف کردن خشکی واژن

اگر دچار خشکی واژن هستید و در هنگام رابطه جنسی اذیت می شوید و احساس درد دارید، می توانید از مرطوب کننده های واژینال استفاده کنید که حتما باید با تجویز پزشک باشد. روش بعدی استفاده از ژل لوبریکانت هست استفاده از این کرم باعث می شود در هنگام نزدیکی درد را کمتر احساس کنید. کرم ها و ژل ها معمولاً از ترکیبات آبرسانی تولید شده اند و باعث آبرسانی واژن می شود. از این کرم ها باید حتماً با تجویز پزشک استفاده کنید.

برای درمان خشکی واژن از روش های سنتی هم می توان استفاده کرد، اما باز بهتر است قبل از انجام هر درمانی با پزشک مشورت کنید. استفاده از روغن های گیاهی برای برطرف کردن خشکی واژن می تواند تا ثیر گذار باشد. برای برطرف کردن خشکی واژن از گیاه رازیانه می توان استفاده کرد. اما باید حتماً قبل از انجام هر نوع درمانی با پزشک مشورت کنید.

برای درمان خشکی واژن از کرم استروژن واژینال استفاده می شود. برای استفاده از ان با تجویز پزشک اقدام کنید. روش های دیگر مانند کربوکسی تراپی، اوزون تراپی، لیزر درمانی و موارد دیگر برای برطرف کردن خشکی واژن استفاده می شود. استفاده از این روش ها باید با تجویز پزشک باشد.

در این مطلب، برطرف کردن خشکی واژن را بررسی کردیم. استفاده از تمامی روش هایی که در متن گفته شده است باید با تجویز پزشک باشد. در این متن بررسی کردیم چه مواردی باعث خشکی واژن می باشد. برای رسیدگی به بیماری های زنانه بهتر است به یک پزشک خوب و مطمئن مراجعه کنید. یکی از این مجموعه ها کلینیک طزری می باشد. کلینیک طزری یکی از بهترین کلینیک های شهر تهران می باشد. شما جهت دریافت اطلاعات بیشتر و شماره دکتر زنان در تهران می توانید به سایت کلینیک طزری مراجعه کنید.